Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 16 maj 2011

Nu får jag plats i växthuset.

Äntligen har jag blivit av med en massa växter så nu kan jag åter ha min stol i växthuset.Satt där ute en stund idag och lyssnade på regnet som knattrade på taket.Vi har ett mycket omväxlande väder med sol och regn om vart annat.Fick en så jättefin Sommardalia av min grannfru idag.Hon har varit bortrest sen i Torsdags så jag har passat växthuset och vattnat åt henne.Så hon hade köpt blomman och gav mej som tack för hjälpen.Den har en ovanlig färgkombination som jag tycker är så fin.

5 kommentarer:

  1. Åh den som fick plats med en vilstol i växthuset!Får knappt in en stol önskar ett större växthus :-)
    Läcker Dahlia inta bara färgkombon utan ruffset oxå!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. En ovanlig färg på dahlian. Du måste ha ett stort växthus som får plats med en vilstol därinne.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Ljuvligt att få en ledig plats i växthuset för att sitta och njuta en stund.
    I mitt är det så trångt just nu att jag får knappt plats för fötterna :=)
    Önskar dig en fin kväll!

    SvaraRadera
  4. Åh, va läckert. Nu saknar jag växthuset som jag hade. Underbart att kunna sitta där o bara vara. mvh Helén

    SvaraRadera
  5. Jaa vad skönt att kunna sitta där och lyssna på regnet utanför. Ska nog försöka fixa till något här också...
    Ha en bra vecka
    Christina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.