Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 2 maj 2011

Överfullt växthus.

Olivträdet är fullt av av knoppar nu som har börjat öppna sej.Vore kul om den blev lite frukter på det.
Hade tänkt gå ut i trädgården och fota men jag fick rädda mej in i växthuset då det började hagla kraftigt
Det är så fullt där inne så jag kan knappt gå där.Min sköna stol har jag fått lov ta bort.
Ska bli skönt när det bli temp så alla krukor kan flyttas ut.
Bananpaprika har nu flera frukter,och de växer fort.
Även Tomatpaprikan har bildat små frukter.
Och så den här som jag inte har en susning om vad det är.
Sådde pioner i en kruka och där kom den här upp,
men inga pioner de kommer väl nästa år.Men är det någon av er som kan tala om för mej vad det här är.

7 kommentarer:

  1. Du har verkligen full i ditt växthus, det ska bli så skönt att få ut allt när värmen kommer.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hejsan Gunsan! Jag kallar rabatten för "Gästboks"-rabatten för där sätter jag ner blommor (och ibland även frön) som jag får av mina gäster i Nöbbele. Jag ber dem hålla sig till den vit/rosa/lila skalan, men det vet man ju aldrig. Gulingarna hamnar i "Gula hörnan". Det blir en gott och blandat-rabatt med perenner och årsblommor om vartannat. Den blir som gästerna bestämmer. Kram från Eva Linnea

    SvaraRadera
  3. Fina grönsaksplantor du har!Jag funderar på en stor låg kruka till ett gäng aurikler tycker din är så fin!Får se vad jag kan hitta framöver.
    Hm kan det vara en rosenskära kanske?!Du får berätta sen!
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  4. jag har inte flyttat ut till mitt växthus ..än. Men snart bara det blir lite varmare på nätterna. Det ser så härligt ut i ditt växthus:)
    Kan det vara dill??
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Ja visst blirdet tjockt i växthus! har fortfarande min stol kvar, borde nog flytta ut den...:)
    Kan det vara dillpion?
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Underbart med ett fullt växthus. Du får börja bygga på höjden och hänga amplar i taket:)//Helén

    SvaraRadera
  7. Hej Gunsan!
    Vi fick också skitväder idag... och kallt! Brrrrrr! Precis när man vant sig vid shorts o linne:-)
    Tack för din fina länkning, lycka till i utlottningen!
    Kramkram H.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.