Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 12 maj 2011

Så vackert vårt Sverige är just nu.

Den fyllda vitsippan.Har börjat föröka sej så bra.
Vi har idag vart till landet och planterat ut en massa tomatplantor i sonens växthus.
Hoppas han blir nöjd nu.Såg att det fanns små gröna tomater på någon planta.
Hans sommarställe ligger vid Mälaren och så fantastigt vackert det är att åka genom Södermanland just nu.Slånbär,körsbär och Häggen blommar för fullt just nu och träden är ju i det där stadiet då det blir så otroligt många olika gröna färger.Visst bor vi i ett vackert land.
Här har jag fått in en vild blomma.Nämligen Liljekonvaljer.Går inte att ta bort dom.Så nu får de växa som de vill i den rabatten.
Satt ut krukan med de vita Nejlikorna.Kände när jag lutade mej över  den att den doftar så gott.

3 kommentarer:

  1. Javisst är vädret underbart, men här har det blåst lite väl mycket idag. Den dubbla vitsippan är sååå vacker. Snällt av er att plantera tomatplantor i sonens växthus....då blev han väl jätteglad:)//Helén

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart nu:-)Det kommer så mycke på en gång bara!Försöker njuta så mycke jag kan:-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. ja Sverige är vackert nu med all grönska:)
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.