Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 26 maj 2011

Vackert vitt.

Får nästan lust att ta en stol och sätta mej vid den här Blomsterkornellen och bara njuta av alla blommor.Den är så otroligt vacker just nu.Innan knopparna slår ut är de rosaröda vilket gör att det käns som två blomperioder.
Den står tillsammans med en liten klotgran som har ljustgröna nya barr nu.En vacker kombination.
Strimgräset är på gång.Trodde att det dött för haren hade betat av i vinter.Det var ju inte så bra.Det har han gjort med alla mina prydnadsgräs men de verkar ha klarat sej alla.
Gräddbakelse.

4 kommentarer:

  1. Jag förstår dig, vilken underbar kornell du visar. Så snyggt.

    ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  2. Oh vad fin!Stor har den blivit oxå :-)
    Ja du såpnejlikan har jag en pågående stid mot här oxå.Efter ca.18 år så har jag övertaget!Men än är inte slaget vunnet..
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Oj, vilka fina prunkande bilder du visar. Härligt med så mycket grönska i rabatterna. Plastkrukorna var fina, smart att ha nåt fint över småplantorna:)//Helén

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.