Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 31 maj 2011

Vilken blomma.

Nu blommar Hibiskusen som jag fick av Marie.Och jisses vilken blomma.Den är enorm.Tänk om bladen hade behållit sin rödbruna färg med den blomman sen.Så snyggt det hade varit.Men nu ska jag inte vara missnöjd för den blomman är bara så fin.
Brunnäva Album.
En daglilja som jag fick av grannen när vi var nyinflyttade.Inget Namn
Lökväxt även den har jag fått av en annan granne .Den dyker upp lite här och där.Så söt.Inget namn.
Och nu så börjar alla dessa söta Aklejor blomma.

5 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk Hibiskus jag tror inte att jag sett så stor blomma.

    Underbart fina blomsterbilder.
    Här har vi ingen värme än och det regnar var och varannan dag så blommningen har inte börjat ännu på riktigt.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Det var en härlig färg på din hibiskus. Och vit brun-näva har jag aldrig sett.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var den största hibiskusblomma jag har sett! Ser ut att trivas bra hos dej!

    SvaraRadera
  4. Underbart fin Hibiskus, den ska du inte vara missnöjd med. Vill osså ha en vit Brunnäva! (tigg, tigg)..hihi, den är såååå fin, har blivit alldeles förälskad i Nävor, de är sååå fina ju. Härliga Aklejor också, här kommre de snart blomma.//Helén

    SvaraRadera
  5. Wow! Vilken blomma!
    Det känns som om försommaren kommit tidigare hos alla andra, här är allt så sent - förutom allium som blommar för fullt och det är lite tidigt för dom!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.