Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 12 juni 2011

Blixt och dunder.

Så fick även vi ett hejdundrande åskväder i natt.hade fönstret på glänt och vaknade av att regnet bara vräkte ner.Och samtidigt som jag slog upp min blå så fick jag en blixt i ögonen.Det blixtrade bra och det kom några smällar nära då blixten slog ner.Vi fick 32mm på bara ett par timmar.Och det var välbehövligt.Nu kommer jag inte att behöva vattna på ett bra tag.Tempen är en helt annan idag .I flera dar har det varit 18-19 när jag vaknat i dag var det 13.Lite skillnad.
Jag är mycket förstjust i Fingerborgs blomman.Och den kommer alltid upp på för den bra platser.Har sått en del nya färger iår.
Den här lilla sötnosen fick jag gräva upp hos dottern innan hon flyttade.Den är så söt och bladen är gråblå.Tror den kommer att självså sej sedan.Hoppas det för de här små tuvorna med nejlikor dom passar nästan överallt.
En tuva gula Alliumlökar.Dom kan också konsten att föröka sej .
Vallmo.Vad det är vackert med dessa stora Vallmoblommor.Bara synd att blomningen är så kort.

4 kommentarer:

  1. Många vackra växter visar du! Bl.a. Digitalis som jag också gillar och som självsått sig i långrabatten. Dessutom var dom gula med lite bruna fläckar. Måste ut och kolla nu när solen skiner igen efter regnet. tyvärr fick vi bara 8 mm totalt, men ni fick ju så det räckte ett tag!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, fingerborgsblomman är så vacker.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så fin Iris och vallmo!Blr lite avis!
    (Mina vill inte blomma)
    Fortsatt blommande sommar!

    SvaraRadera
  4. Ja nu börjar de blomma 'fingerborgarna' :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.