Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 19 juni 2011

En dag för innepyssel

  1. Tror det här är någon Salviasort Annars har det här vart en blöt och trist dag.Sedan morgonen har vi fått nästan 20mm regn.Inte så där jättekul precis.Sitter här och känner mej lite småfrusen.Och hungrig .Tror blodsockret är lite fel.Får väl gå och äta något om en stund.
Prakt try med rosa blommor.Är lika vacker efter blomningen då bladen har vita kanter.
Den här söta krukan står på trappan hos min grannfru.Var över och pratade med henne en stund igår.Hon har det lite jobbigt nu då hon blev änka för några månader sedan,så det blir mycket prat nu vid tomtgränsen.Och maken får gå över och hjälpa henne när gräsklippare och kant trimmare krånglar.Men det gör vi gärna då hon är en sådan go människa.Jag tycker att hon är så duktig som klarar av att sköta allt själv,hon är ju några år över 70.
Mose Brinnande Buske.Hade även en röd.Men den kom inte upp i år.Det var så fint med den röda och den vita sida vid sida.
Vit pompom Dahlia
Gul Nunneört
Akleja gul
Akleja Röd och vit.

6 kommentarer:

  1. Vad mycket fint du visar! En sån praktry har jag också, gillar den skarpt, den har så söta blommmor!

    SvaraRadera
  2. Trevligt att titta in igen. Här är regnväder alltså perfekt bloggtittarväder. Mycket fint visas upp...
    Ha en bra vecka
    Christina

    SvaraRadera
  3. Gula Nunneörten är sååå fin, likaså Aklejorna. Snälla ni är som hjälper granntanten, det uppskattar hon säkert. //helen

    SvaraRadera
  4. Den busken har jag oxå!Jag gillar den mycke.
    Snällt av er att tänka på grannfrun.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Jättefina blommor du visar!
    Hade ett sånt där prakttry ända tills i våras då en väninna i Stockholm fick ta det med sig hem - det trivdes inte riktigt på sin plats hos mig.
    Hon berättade i veckan att det överlevt flytten och blommade för fullt och var jättesnyggt! Konstigt att det inte gillade sin plats här, men hade jag flyttat det då kanske.....

    SvaraRadera
  6. Åh, så mycket fint du visar! Härligt och ljuvligt i denna midsommartid:)
    Kram!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.