Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 5 juni 2011

En tur till sommarhuset.

Vi har varit hos sonen och hälsat på i sommarstugan ett par dagar.Vi hade så underbart härligt väder.Soligt och varmt.Bortanför ungdomarnas fotbollsplan står det en vildapel och blommar.Den är alldeles vit av blommor.Och trädet har en så vacker form.Jag tror det är en vildapel.
Närbild på blommorna.Så söta
Och en bit längre bort från Apeln så blommar det massor med gula irisar.En mycket vacker blommande äng.
Är det någon som vet vad det här är för buske.Den blommade nu på landet.Sonen vet inte.Den fanns ju där när de köpte huset.Och då var det höst.kanske är det någon som känner igen den.
Blommande Irisar.

3 kommentarer:

  1. Oj, vilken Irisäng, har aldrig sett nåt liknande. Underbart snyggt! //Helén

    SvaraRadera
  2. läckert med en irisäng.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder...
    kramiz//kullervilla

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.