Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 9 juni 2011

Har satt på vattenspridaren.

Ja idag blev det nödvändigt att sätta på vatten spridaren.På en del ställen slokar det så torrt är det.Vi har mulet idag och det har kommit några stänk  men det blir inte vått.Kanske kan jag locka ner lite mer.Men trots torkan så är det så vackert i trädgården just nu.Här ovan en bild på en låg Azalea som heter Canzonetta.Tror det står så.Lappen är handskriven och lite svårläst.Men så vacker just nu.
Rosenhaggtorn
Junkerlilja
Bergvallmo.Knappt man behöver skriva det.Alla vet nog.
Har inget namn på den här nävan .
Kan berätta att nu doftar det underbart vid vår trappa in i huset när minisyrenen blommar.
En av mina favorit irisar.som jag inte vet vad den heter .Den är så vacker med det tunna guldstrecket.

2 kommentarer:

  1. Junkerliljan var snygg o för mig ovanlig. Nävan ser ut som min Nätnäva Philippe Vapelle. Kan det vara en sån?//helen

    SvaraRadera
  2. Ohh så vackra bilder du visar. Jag har 5 olika sorters Vallmo på gång. Kanske vi kan byta frö om det blir några blommor. Vet inte om dom blommar första året.Visst är det härligt med alla växter man kan föröka själv. Så spännande att se vad/om det blir något.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.