Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 23 juni 2011

Hoppas alla får en solig och fin midsommarhelg.

Från påsen med mix av Alunrot.
Den vackra vita klängrosen har slagit en blomma i smyg nere mot marken.En slump att jag fick se den inne i grönskan.Har för mej att den heter White Night.
Hyasintviva.
Småknallröda nejlikor.De frösår sej själva och dyker upp både här och där.
För några år sedan köpte jag en påse med  blandade fröer av Alunrot.Många sorter blev det Här är några.Alla blommar just nu.

7 kommentarer:

  1. När jag såg dina bilder så kom jag på att min hyacintviva som blommade så vansinnigt mycket - och länge - inte har visat sig i år! Måste genast ge mig ut och kolla om det åtminstone har kommit upp några blad!!
    TREVLIG MIDSOMMAR
    Susie

    SvaraRadera
  2. Glad midsommar till dig också.
    Hyacintvivan trivs inte hos mig.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Jag önskar dig en helt underbar midsommar!!

    SvaraRadera
  4. Desamma till dig! Alunrötter är så fina, en av mina favvisar:)//Helen

    SvaraRadera
  5. Detsamma önskar jag dig!Jag sådde blandade alunrotfrön för några år sedan.Men det vart anagrambräcka av allihopa så kan det gå:-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  6. Glad Midsommar önskar jag dig!
    Fina bilder på trevliga växter!

    SvaraRadera
  7. Alunrot är fina. Jag hoppas att du fick en riktigt bra midsommarafton och att din midsommardag blir lika bra. :)

    Ha det bra, Kerstin

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.