Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 21 juni 2011

Jämmer och elände.

En väldigt söt namnlös Iris.
Ja här står den nu i sin vas.Min fina svarta iris som låg avbruten i går när jag kom ut.Därav rubriken.Kan ha varit det kraftiga regnet med hård blåst som tog knäcken på den.Så synd då det bara blev en stängel med blommor.
Strimgräset är som allra finast nu
Spansk Näva.Wargrave Pink.Lite knepigt namn .
Pipört.Första gången jag såg den var på en utlandsresa.Där stod den planterad i svart lavasand.Himla snyggt.

4 kommentarer:

  1. Snygga Irisar
    Trist då vädret ställer till det för växterna. Du får njuta av blomman i vasen istället.
    Här regnar det sedan i förrgår, välbehövligt men tycker det räcker nu :=)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår ditt jämmer. Det är så tråkigt när man kommer ut och någpt hänger. Jag har prioblem med pionerna som jag tydligen inte stöttat upp ordentligt. Blommorna är ju så tunga att de stackars stjälkarna bryts och är det sedan regn och blåst också är det kört.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  3. Den där brungula Irisen.... är den med eller utan skägg?
    Fräck i alla fall!
    Är så trött på att inte kunna kommentera!!!!

    LindaLunda på Trädgårdsdraken!

    SvaraRadera
  4. Så synd på din mörka Iris, tur att man kan sätta den inne i vatten i varje fall. Gräset är jättefint, ska skriva ner det på "vill ha" listan:) //Helen

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.