Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 14 juni 2011

Mulet men varmt.

Har jobbat lite ute.Hade en del små plantor som kunde sättas ut nu.Ska forsätta sedan.Ska även klippa lite i kronan på Paradisträdet.Vill hålla in kronan lite så den blir lite tätare.Igår ränsade jag ogräs i flera rabatter.Annars är det inte så mycket,men det kan ju bero på att det är så tätt med växter på en del håll så ogräset om det är där då syns det inte.På fotot ovanför så är det en bild på den ända gången i vår trädgård.Den gränsar in mot grannen på den sidan.Där blir så lummigt av mina växter och grannens häck så ibland är det inte lätt att ta sej fram.
Praktbetonika
Knopp på Pionbusken och bilden under utslagen.Den doftar underbart.
Fjällbruden har slagit ut sin vackra slöja.

Närbild på en vit Malva och under ses hela blomkvisten.
Gillar den rosa färgen på blommans ståndare.

4 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vilka härliga bilder!
    Doftpionerna har inte börjat blomma hos mig ännu så du ligger lite före i tid :=)
    Skönt då alla rabatter är färdigt rensade, har bara lite kvar.
    Natti, natti!

    SvaraRadera
  2. Vilka häääärliga bilder! och vilket format???!! Hur bär du dig åt? /Anja

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder....här är också mulet men kyligt och blåsigt...Ja ja. Kramar Maria

    SvaraRadera
  4. Jättefina foton, underbara blommor du har. Trevlig helg/ Johanna

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.