Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 6 juni 2011

Promenad och en glass

Nyss hemkommen från en härlig promenad ner till gästhamnen för att titta lite på båtlivet.Vi köpte var sin glass som vi intog sittande på en soffa.Förr så var det sjöliv som gällde för oss ,men nu är det slut med det.Nu för tiden blir det en båttur varje gång vi besöker sonens sommarstuga,Och det räcker.Bilden över föreställer Viburnum plicatum Pink Sensation
  
Blommorna liknar Hortensians och bladen är så vackra.
Sen kommer det fler Aklejor.
Violkungsljus.Har en massa olika färger.
Accnitusi Sp.Ex.Spechuan

4 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt fint olvon, den har jag genast satt på min önskelista!

    SvaraRadera
  2. Va mysigt ni haft det! Själv har jag solat idag och blivit lite brun. Ska stå inomhus till nästa helg så det känns riktigt roligt att vi fick med lite sommarväder idag. Kram Mu

    SvaraRadera
  3. Underbara växter. Olvonet var fantastiskt och ett violkungsljus måste jag införskaffa!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men o vilket olvon ett måste ha för mig!Så himla läckert!!!
    Ja här vattnas det hela dagarna känns det som...tur vi har egen brunn att ta av o kommunalt vatten oxå!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.