Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 15 juni 2011

Små konstverk

Så här bra växer Klockrankorna.De klättrar själva upp på planket bakom.Precis som jag hoppades.
Blommande Timjan.Doftar underbart.
Nu börjar den spännande tiden då jag får se vilka färger som kommer i år på Borstnejlikorna.Det här blev en fin kombination med de blågrå Hostabladen i bakgrunden.
Knopparna på Klockrankorna är ju så vackra.Som små konstverk.De här är från den vita klockrankan De mörka blålila har inte kommit lika långt.

4 kommentarer:

  1. Vad fint du har det. Borstnejlikan är en favorit, köpte en ny planta i år, den har tyvärr varit borta från min trädgård ett par år.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej på dig....måste fråga en trädgårdsnisse :), ang. potatis. Blommar all sorts potatis? Fick höra att att så var inte fallet och då tittar jag på mina och undrar kommer dom att blomma?? För man skall ju skörda när dom blommat. Och till allt elände har jag glömt vad sorten heter. Har du tid för ett svar är jag tacksam..Kramar Maria

    SvaraRadera
  3. Hej i regnet :)
    Vilka frodiga klockrankor du har! Visst är de fina och snabbväxande, bästa klätterväxt för snabb inramning, nästa år skall jag prova dem på mitt armeringsnät vid nya spaljen. I vinter provade jag att övervintra rötter i kruka men det gick inte så bra, så tidig sådd är nog det bästa.
    Borstnejlika har jag haft men de lade sig ned hela tiden, kanske stod de för trångt.
    Ha en skön söndag :)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.