Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 27 juni 2011

Varmt och gott.

Fick se den här Crausslan idag i vår ICA affär.Kunde inte motstå den då den mörkröda färgen var så snygg.Blir spännande att se hur de blir när de är fullt utslagna.
Jaha så har det hänt igen.Köpte en ny låg sort med rosa blommor.Inte ett rätt på den här.Men färgen är ju suveränt snygg.Så jag får väl vara nöjd.
En ett-årig Vallmo som heter Ooh Lala.Kommer att bli olika färger.Ska spara frön av den.Har så vackert blågrönt bladverk.
En skägglös vit och gul Iris.

5 kommentarer:

  1. Mycket fina blomster. Den rosa var ju inte rosa, men supersnygg ändå.//Helen

    SvaraRadera
  2. Ja, rosa eller inte rosa så var den hur fin som helst. Jag köpte på Tradera för några år sedan men det var knappt en blomma som "blev" som den skulle så det gör jag inte om. Blev så besviken när det var helt fel färg på blommorna - eller helt fel blommor!!!
    Vallmon var hur tjusig som helst och den där Claussan (eller vad den hette, haha) ska bli kul att se när den är utslagen.
    Hoppas du har en bra kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder!
    Den vita Irisen var väldigt, väldigt vacker.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. De är härliga de där mörka blommorna. Även om man bli lite besviken när man väntar sig en annan färg. Men besvikelsen går ju snabbt över. Crassulan såg ju spännande ut. /Anette

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig vallmo, och den icke-rosa hade jag blivit jätteglad för!!
    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.