Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 10 juni 2011

Varmt, varmt

Har vart till Nyköpings lasarett och gjort mamografi idag.Grannfrun hade även hon fått en tid en halvtimma före mej så maken erbjöds sej att köra oss och efteråt tog vi en tur till Maries butik.Grannfrun har inte varit  där så hon blev så glad när hon fick följa med dit.Vi blev så glatt välkomna av både Marie och hennes hund Vippa.Handlade lite saker ett betongfat och en industrilåda av plåt,Den ska få följa med till landet.Och så köpte jag en ljusstake och en strut med godis.Bilden ovan och under visar ett toppentips som jag såg på någon blogg.Tycker det blev så fint.Och så kom alla tomma krukor till användning. i den rabatten har jag satt två Aklejaplantor som jag sått från frön som jag fick av Britt-Marie Backman.En Facebook vän.På nästa bild syns det hur den ser ut nu när första plantan börjat blomma.Jättefin.
Den här Vallmon är ur läcker med mörkt svartlila mitt och sina fransiga blomblad.Hade ett jättestor stånd förut men när vi grävde för nytt avlopp så blev den plantan förstörd.Men jag lyckades rädda en liten bit av den och nu har jag en blomma i år.

6 kommentarer:

  1. "Kanten med lerkrukor" är jättesnyggt, vilken ide´.
    Vilken tur att du hann rädda en liten bit av den fina vallmon, jag har aldrig sett en så vacker förut.
    Trevlig Pingsthelg!

    SvaraRadera
  2. Jättefin vallmo, jag gillar verkligen vallmoar:-)

    Pius

    SvaraRadera
  3. Vallmon är verkligen jättesöt, tur att du hann rädda den!
    Må så gott och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Fint med lerkrukorna som kant, kul idé!
    Härlig färg på Vallmon, tur att du lyckades behålla en rotbit så den finns kvar i trädgården.
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Så söt akleja!Den gillar jag förståss:-
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.