Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 8 juni 2011

Vi har varit så himla duktiga idag maken och jag.Vi har putsat ALLA fönster i huset.Imorgon ska vi städa så det blir riktigt fint till pingst.Men attan så trött jag blev det är ju så varmt.Men jag strök några gardiner och satt upp rena i två fönster.Sen blev det raka vägen in i duschen.Ute forsätter det att slå ut den ena blomman efter den andra.Men nu behöver vi få lite regn,det är så torrt i marken.
Nu har det slagit ut en ny blomma och  en ny färgställning av de som jag köpte på mässan.Bilden här ovanför.
En av mina absoluta favoriter.Porslinsveronika.Den är så underbar.

4 kommentarer:

  1. Fy för att städa i denna värme....jag blev varm bara jag körde ett par varv med snabeldraken förut, så jag lagade lite mat istället och struntar i städningen. Men det är skönt när det är gjort. Porslinsveronikan är ju jättefin (tigger gärna fröer:) ).Vallmon är osså underbart fin. Ha det gott i värmen! //helén

    SvaraRadera
  2. Man gör inte många knop i värmen.... jag sparar städet tills i morgon, då skall det regna :)
    Vad fin den rödbladiga Viburnum är!!!! Åh.... till min önskelista :)

    Hos mig så lägger sig porslinsveronikan ned, vet inte varför, den klättrar utmed marken istället för att spira uppåt - konsigt...

    Ha det så gott :)

    SvaraRadera
  3. Porslins veronikan en riktig sötis:-)
    Visst sjutton är det varmt puh
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Ååå vilka underbara bilder. Och lite regn skadar ju inte. Idag har här regnat c.a 10 mm. Och det tackar jag för. Kramar Maria

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.