Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 24 juli 2011

Åska regn och nu blåst.

Themynta.Blommorna ser ut som om de glömt att gå till frissan.Den växer på flera ställen i trädgården och i lite olika nyanser.
Och den här underbara röda rosen kommer nu igen med ett andra blomflor.Den brukar vara den ros som blommar allra senast på året.Och då måste jag hålla ögonen på knopparna för då vill gärna rådjuren ha lite godis att mumsa på.
Den vita Drakmyntan är på G.Har även en ljust lila men den kommer lite senare.
Rudbeckia.
Nu så har även den vita Floxen slagit ut sina första blommor.Höstflox  David
En av de få liljor jag har kvar.Gillar färgen
De här fröställningarna efter Junkerliljan  blir roliga.En massa runda fina kulor. 
Och den här lilla sötnosen är en Cilene.Tycker att det börjar vara mycket som blommat över nu och inte blev det vackrare utav allt detta regn som har kommit nu den här veckan.Har regnat även i natt och nu blåser det ganska hårt .Men vi har en mycket bättre temp idag och inte den där hemska fuktiga luften.Skulle behöva gå ut och ta bort en massa fröställningar som gör att det ser lite skräpigt ut på en del ställen.Får se om jag kan samla mej till lite arbete.

4 kommentarer:

  1. Fina blommor allihop.
    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  2. Usch...när höstfloxen och höstanemonerna börjar blomma känns det som att sommaren snart är slut.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det doftar så gott phloxen har en kvist i badrummet!
    Aj aj blåst på detta böta inge vidare...
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Temyntan ser sprallig och glad ut, trots regn o rusk. Härliga bilder du visar!/Helen

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.