Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 22 juli 2011

Åskoväder.

Som jag skrev i förra inlägget så hade vi vår 49åriga bröllopsdag igår.och när jag var upptagen med lite annat så hade maken smitit iväg och köpt den här underbara buketten till mej.Måste säga att då brast det och tårarna kom.Hade känt mej lite bortdomnad efter beskedet om att  jag hade bröstcancer.Så det var skönt att få släppa lös tårarna.Kändes lättare sedan.Tänk va nästa år firar vi guldbröllop.Jag ska tala om att inatt så har vi upplevt det värsta åskovädret  i vårat liv.Det började vid 22.30 ungefär.Sen har det snurrat fram och tillbaka här fram till 4 snåret då det brakade lös riktigt ordenligt alldeles i närheten.Så många blixtar.Himlen var upplyst hela tiden och då kom det även ett skyfall som bara dånade utanför. Vi fick 40mm.Och idag är det sån där vidrigt fuktig luft.Blev inte många timmars sömn .Så ikväll somnar man nog gott i fåtöljen.
Allium.Sphaerocephalon
Inget namn.Samma med nästa

Den här Hostan har vart så snäll att den givit mej tre små fröplantor upphittade i gruset utanför rabatten.

6 kommentarer:

  1. Stort grattis till bröllopsdagen! Vilken underbart vacker bukrtt du fick! Men oj vilket oväder det måste ha varit och med såå mycket regn! Ett sånt oväder är inget man vill ha!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  2. Vi har sluppit åska, men har fått mycket regn. Och det är så äckligt fuktigt ute. Har varit på plantrea i dag och äntligen hittade jag en violruta! Hälsningar Christina

    SvaraRadera
  3. Vi hade också åska i går kväll, helt otroligt vilket blixtrande och dundrande. Jag tänkte att nu slår väl åskan ner i kåken, men vi klarade oss. Fast SMHI har "lovat" oss ett nytt oväder ikväll:-) Men då kan jag kanske passa på och fotografera eländet.

    Tjusiga rosor!

    Pius

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar rosbukett, jag förstår att du blev glad för den.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  5. Vilken gullig man du har som ger dig en så fin bukett. Den var du värd.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Åh, vilken fin bukett han köpte till dig, och förstår att tårarna kom, ibland behöver man gråta och du har ju en stor orsak till detta. Hoppas allt går o blir bra. mvh Helen

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.