Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 29 juli 2011

Åter är det fredag.

Potentilla.En riktig sötnos.
Och vad sägs om den här.Den ser ut att vara gjord av svart sammet.Den här violen har dykt upp på de mest oväntade ställen i år.
En av de nya Fingerborgsblommorna jag sådde i våras.En ny sort som blommar första året.Färgen är så fin.
Den bruna Fingerborgsblomman.Blommorna är pyttesmå.
Och de här två är också från årets sådd.Och ser ni det blev en gul.Kul när det blir lite överraskningar.Hoppas det blir fler för det är ganska många plantor som inte blommat ännu.Nu rusar tiden på och dagarna börjar bli kortare.Nu får man tända en lampa när man kollar på TV.Måste försöka se det bra i hösten annars får jag det jobbigt.Har gått en runda för att se om det fanns mogna frön av den vita Purpurklätten .Men än dröjer det innan de är klara.Har lovat skicka frön till en annan bloggare.

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar liten viol, det är faktiskt fint med svarta blommor.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint svartskägg. Hösten är min bästa tid då jag tycker luften blir klar och frisk med mysiga kvällar med mycket tända ljus. Vi är alla olika! Kram och grattis i efterskott på bröllopsdagen! MU

    SvaraRadera
  3. Så himla söt den bruna lilla fingerborgsblomman var. Den måste jag skriva ner på önskelistan.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken läcker viol...ser ju sammetsskön ut...skönt mot kinden:)//Helen

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.