Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 21 juli 2011

Bröllopsdag med dålig present.

Jag berättade ju om hur förtjust jag blev över de vackra Riddarsporrarna som visades på bild i Allt om Trädgårds sista nummer.Så jag beställde en del av dem från Rara Växter.Och nu har de redan kommit.Plus att de vart så gulliga och skickat med tre stycken bonusfröer.Det var olika prydnadsgräs.Tycker det är så fint att blanda in gräs i rabatterna.Så det passade ju bra.Det går ju att läsa vad det blev för olika sorter på bilden.Klickar du på den så blir den ännu större.
Ibland så hittar man lite allt möjligt när man rensar grusgården från ogräs.Här hittade jag en liten Hosta.Den får snövita klockor som doftar senare.Och bladen blir inte så stora.Och så hittade jag en liten liten planta från Lärkträdet som står i rabatten bakom Och två pelargoner som heter P.iocastum och P.zonale plus en planta av någon nejlika.Blev ju en hel samling
Så har den här Auriklen börjat blomma om den var ju väldigt tidig i våras då den stod i växthuset men sedan satt jag ut den i en rabatt.Och nu kommer den med ett andra flor
Stormhatt.Den vit och blå som jag även har är lite senare
Och här börjar det bli blått också.Har smakat några och de är mycket goda.
Vit Gurkört.Knopparna är så härligt ludna.
Och så till den dåliga presenten vi fick igår.Det visade sej att jag har bröstcancer.Och att den hittades i ett tidigt stadium.Men jag kommer att bli tvungen att ta bort hela mitt högra bröst.Hade jag haft stora bröst så hade de kunnat göra ett så kallat tårtsnitt men mina bröst tillhör de små så hela bröstet tas bort.Jag har fått tid för operation första September.Det är som om det här inte riktigt har gått in i mitt huvud ännu.Känner just inget. Blev inte ledsen .Tror att jag visste vad svaret skulle bli.Men det blir nog värre sedan när dagen för operation närmar sej.Fast huvudsaken är ju att det upptäcktes så pass tidigt .Då är det kanske inte så stor risk att det hunnit sprida sej.Maken är så gullig och peppar mej.Så det här ska vi nog klara av.Tack för alla goa kommentarer och kramade tummar.Ha det gott.

10 kommentarer:

  1. Skit oxå!Tack o lov för 'mammo'så att det upptäcktes i tid!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Vilket tråkigt besked du fick. Men tur att det hittades tidigt. Kram Christina

    SvaraRadera
  3. Inget kul besked men tur att det upptäcktes tidigt!
    Stor styrkekram Margot

    SvaraRadera
  4. Åh, nej! Jag är sååå ledsen för din skull... Men samtidigt glad för vi har så fin läkarvård och att prognosen ändå ser så god ut. Jag fortsätter hålla mina tummar för dig, min bloggvän!
    Varm kram!

    SvaraRadera
  5. Vad tråkigt för dig! men jag håller också tummarna för dig, det kommer att gå bra! Kämpa på och kranm från mig

    SvaraRadera
  6. Det var inget roligt besked du fick. Men allt kommer säkert att gå bra för dig, skönt att du får stöttning av din familj.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Stackars dig, jag ska hålla tummarna för dig att allt går väl.

    Kram från Kerstin

    SvaraRadera
  8. Jag har inte kommenterat så mycket här, men följt dina inlägg. Jag känner dig inte alls, men vill ändå att du ska veta att jag håller tummarna för dig och hoppas att allt går bra!
    /Maria

    SvaraRadera
  9. Fy vilket besked, men det är tur att de upptäckte det i tid, och hoppas nu att allt går bra. Oavsett om de tar bort hela bröstet så ska du inte vara ledsen för det....bara skiten försvinner så den inte sprider sig. Håller tummarna o skickar en stoor styrke KRAM /Helen

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.