Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 1 juli 2011

Så många det är som blommar nu.

En ny söt blomma som jag sådde i vintras.Köpte frön på trädgårdsmässan.Purpur-Kolibrim.Agastache pallidiflora ssp. Neomexi.
L .Odier
Kransveronika.
Namnlös vacker ros.
Blå Mjölk-klocka.Har en sort till med mycket ljust blå nästan vita blommor.
Här står de ståtliga Kungsljusen på vakt vid rosenportalen.
Hesperatha Bauri.
Vit Purpurklätt.
En sorts klöver med annorlunda blommor.Kommer inte ihåg namnet
Vitpytta som är så fin att sätta tillsammans med rosor.

4 kommentarer:

  1. Så mycket fint som blommar hos dig!
    //Maria

    SvaraRadera
  2. Många av de växterna som blommar hos dig har inte börjat blomma hos mig än, men de kommer.
    Den vita purpurklätten var fin, har aldrig sett en sån. Får man vara så fräck och fråga om man får tigga till sig några frön av den. (Av den rosa blir det ju massor av frön).
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  3. Åh, så mycket fint. Cool Klöver, har jag aldrig sett innan:)//Helen

    SvaraRadera
  4. Många fina bilder :) Såg att du har den ros som jag precis har köpt; L. Odier. Vet du vad L:t står för ? Ska snart ut och plantera denna härligt doftande skönhet. Måste bara sluta regna...
    / Sylvia

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.