Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 5 juli 2011

Har äntligen börjat rensa ogräs.

Rensade lite ogräs igår.Och då hade maken passat på att låna min kamera för att ta ett kort .Så nu finns det bevis på att jag gjorde lite nytta igår.Har gott och blängt på rabatterna ett bra tag men inte orkat börja när det vart så varmt.Men igår hade jag inte det att skylla på.Får se om jag forsätter senare idag för just nu är det så blött då det regnat lite igårkväll och nu på morgonen.Men de här regnskvättarn gör ju att allt ser så fint och frodigt ut.Nu har jag vart ifrån här en stund.Maken ropade att frysen i källaren lagt av.Allt var upptinat och vi törs ju inte frysa om det för vi kan ju inte veta hur länge den stått.Massor med korv och grönt som vi fryst in var nu förstört.Men frysen är igång igen det verkar som det blivit något fel i själva kontaken som den satt i.Nu har vi flyttat den till jordfelsbrytare då märker vi om det blir något fel för diskmaskinen går på samma, och den kör vi ju varje dag.Har plockat sockerärtor och persilja och lagt ner i frysen.
Den här är ny för i år.Trodde inte den skulle blomma första året men både den och Stor  Frossört blommar.Det här är Skäggört.Massor med knopp i plantorna.
En ros som jag tycker mycket om men inte vet namnet på.Tyvärr så blommar den bara en gång varje sommar.
En mycket mörkt röd ros .Mörkare en på bilden.Namnlös.
Peace rosen
Här har det blivit en sån där häftig korsning igen på Borstnejlikan.Snygg
Stor Frossört.Lite suddig bild.
Blommande Oregano.Har en vit blommande också.
En fetbladsväxt som kommer från min systers trädgård.Vet inte vad den heter.
Nu har Backtimjanen bildat en rund matta omkring  trädet.Och satt igång att blomma.

5 kommentarer:

  1. Wow! Kollade tillbaka lite på dina inlägg och hittade då den otroliga Blodliljan!! Vilken festlig och tjusig sak.Har du den i växthuset nu, eller står den ute?
    har du inte rensat ogräs förrän nu!? Då skulle vår trädgård vara helt igenväxt. Eftersom vi har så lätt jord så sprider sig ogräset med blixtens hastighet. När vi bodde i Stockholm mitt emot Älvsjömässan på kompakt lerjord, då hade vi bara maskrosor i gräsmattan för jag gödslade så mycket och hela ängen utanför var full. Här har vi ALLT!

    SvaraRadera
  2. haha....bra när gubben försöker dokumentera vad man gör...hihi. Underbar bilder, rosorna är såå fina, och Bortsnejlikan är ju underbar!//Helen

    SvaraRadera
  3. Roligt att få se en översiktsbild!Ser stort ut.
    Snyggt med backtimjan!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Wow, vilka vackra Rosor du har, superfina bilder!
    Vilken tur att maken dokumenterar lite så du har härliga foton att titta på under de kalla snörika månaderna :=)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara växter du visar bilder på. Tack för den njutningen. :)

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.