Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 3 juli 2011

Nu är det vaaaarmt.

I år så blev Blodliljan verkligen fin Tre stycken stora bollar har slagit ut.Den har stått och vilat i källaren hela vintern utan vatten.Och det var tydligen rätt behandling.
Den här kommer från samma fröpåse som den mörklila Vallmon och skulle bli lika fylld som den.Men den är fin som den är.
Tror den här Pionen heter Bowl of Beaty.
Älggräs
Den här färgen var läcker och så de mörka strecken.Snyggt.
En Daglilja som jag inte har något namn på.
Den ljust blå Mjölkklockan.
Min stolthet.Har dragit upp det från frö.Mitt urtids träd.Tidigare i den här veckan var vi ett par dagar på landet.Sonen hade  semester en vecka nu så då passade vi på att umgås med honom lite Sonhustrun jobbade men får semester nu.Och nu var det så varmt i Mälaren så vi tog årets premiär dopp.Härligt.Hoppas vi kan åka dit snart igen.

5 kommentarer:

  1. Wow, vad blodliljan var läcker! Jag har en liknande daglilja som också är onamnad, kanske det kan vara Frans Hals? Mjölkklocka har jag inte skaffat ännu, men det är verkligen en 'måste ha' växt.
    //Maria

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken snygg Blodlilja, har aldrig sett nåt liknande, liknar Allium en hel del men färgen är ju enastående. Här är det osså varmt...´22,7 grader, moln o kvaft. //helen

    SvaraRadera
  3. Den Blodliljan var extra delikat!Övervintrar din Ginkoa ute?
    Hälsar Margit

    SvaraRadera
  4. Nämen ser 'nästan'ut som plast blodliljan.Har jag aldrig sett förrut kul!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Nevva .Mitt träd får stå ute.Men jag måste skydda det noga för både haren och rådjuren älskar att smaka på det.De har lyckats ta toppen ett par gånger.Så i vinter ska jag sätta ett högt nät runtom.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.