Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 14 juli 2011

Jag föll som en fura

En ljust lila Rölleka
En gammal ros som fått flytta till kruka då den förökar sej ohämmat och dyker upp överallt där den inte ska.
Första utslagna lila Klockrankan.
Blåfibbla
Fjärilslavendel
Tror den här heter Färgkrage
Rabatten som ramar in en sida av vårt hus.Oreganon blommar i massor.
En bit till av den rabatten
Samma rabatt
Alldeles utanför Växthuset har jag den här lilla växthörnan
När jag såg bilderna på Riddarsporrarna i sista nr av Allt om Trädgård.Den vita med svart öga.Black Eyed Angels och den svart och vita Ebony in Snow.Jag hittade båda sorterna hos Rara växter.Så det blev en beställning bums.Är man trädgårdsnörd så är man.Det blev lite andra färger med som är lite ovanliga. 
Johannesört.    Idag var det verkligen inte lätt att lägga in bilder och skriva text .Inget hamnade där det skulle.Men jag ville ialla fall tacka för kommentarern  i förra inlägget.Det kändes verkligen trist att åka hem utan att få tala med någon om vad de hittat eftersom jag skulle komma tillbaka.Hoppas ju att det är något ofarligt.

6 kommentarer:

  1. Vilken härlig trädgård du har! Jag njuter av dina vackra blombilder! Fick alldeles nyss sista Allt om Trädgård och jag håller med dig, riddarsporrarna är otroligt vackra! Ska bli spännande att se hur du lyckas med frösådden!
    Ha en fin dag!
    Margot

    SvaraRadera
  2. Underbara blommor i en jättestor och fin perennrabatt! Visst blir man lite ha-galen när man ser något i nån tidning eller på bloggen, jag är precis likadan - fast jag tror att jag måste sluta kika på ansras växter och pyssla om dom jag har. Det räcker ju med dagliljor, iris, solhattar, prydnasgräs, smällspireor m.m. m.m. som samlarobjekt. Speciellt som jag helt plötsligen har börjat snacka om att jag ska göra en pionrabatt också. Jag vet ju hur det brukar sluta.....

    SvaraRadera
  3. Väldigt fin bild på johannesörten!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Hej igen! Fröna till riddarsporren Misty Mauves köpte jag för flera år sedan från Rara Växter. Det konstiga var att det blev flera olika färger på sporrarna ur samma fröpåse. Några blev ljus blålila och inte alls lika mycket fyllda som den jag hade bild på! Det är svårt att göra den rättvisa på bild för det finns en gnutta mörklila på blombladen som inte fastnar på linsen! Jag älskar just den här riddarsporren mest av de jag har, den är läcker!
    Ha en trevlig helg!
    Margot

    SvaraRadera
  5. Även jag älskar riddarsporrar...
    Rara Växter är en bra fröleverantör tycker jag, har många fina frösådda perenner därifrån.
    Fina bilder och fin rabatt.
    Men fy så gräsligt att behöva gå och vänta på besked på undersökningen så länge:(
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Men snälla du ring och kräv att du ska ha besked nu!!!ifall din läkare är sjuk fortfarande så måste det väl finnas andra som kan prata med dig.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.