Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 13 juli 2011

Många bilder i dag.

Så här dax var det meningen att jag skulle ha fått besked om vad läkarna har hittat i mitt högra bröst.Vi var på sjukhuset i god tid bara för att mötas av beskedet .Doktorn är sjuk.Vi har försökt att få tag i er.Vi hade hunnit ge oss iväg strax före de ringde,och jag hade inte gett dom mitt mobilnummer.Fast det hade inte hjälpt då jag naturligtvis glömt mobilen hemma.Så nu får jag vänta en vecka till innan jag vet.Känns inte bra måste jag säga.        På bilden ovan blommar det en söt Tremastarblomma.
En mycket blomvillig Clemates som jag inte har namnet på.
 Rosenetternell
Turkist Vidpelargon.Har övervintrat i en rabatt ute i vinter.
Clematis Maria Cornelia.Satt den förra året i Rosenportalen.
Riddarsporre.
Stort Nattljus.Den gula färgen är så vacker.
Purpurklätt.
Flox
Tänk att jag har knopp i den här rosen som jag drivit upp från en stickling.Tog en köperos och satt i jord när blomman visnat.Klippte ner den så bara ett blad var kvar,och satt den i jord.Är så nyfiken på hur blomman blir.

7 kommentarer:

  1. Men stackare...att behöva gå och vänta en vecka till! Usch vad hemskt!!
    Känner igen både det ena och det andra, har eller har haft en del av det. Bl.a. tremastarblomman som jag grävde upp till en väninna och böt mot något annat. Den gillade tydligen att "grävas bort", den är större än någonsin!

    SvaraRadera
  2. Men för sjutton gubbar.......nog måste du väl kunna får besked av någon annan! Det är ju så jobbigt att vänta sådär.
    Härliga blombilder bjuder då på! /Anette

    SvaraRadera
  3. Men usch att behöva gå och vänta på besked på det sättet, borde de inte ha pappren så någon annan kunde meddela resultatet! Hoppas du får ett bra besked! Mycket vackert som blommar i din trädgård! Jättefina bilder!
    Margot

    SvaraRadera
  4. Ånej som om väntan inte redan är nog!!!Känner igen det där o vet hur man kan må...
    Håller tummarna för dig!
    STOR KRAM från mig!
    ps.fina bilder du visar idag :-)

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder du har idag mamsingen! Skit med det andra..... Puss Mu

    SvaraRadera
  6. Vad tråkigt för dej att inte få besked!
    Lite spännande med rosen! Du får visa den på bild när den har slagit ut!

    SvaraRadera
  7. Tråkigt att beskedet man har vänta inte kan ges utan det blir trubbel. Hoppas på det bästa!

    Så fint du ha i kring dig, vackra blommor - njut!
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.