Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 7 juli 2011

Mumms.

Eller hur.Visst ser det gott ut.Och jag smaskade i mej det mesta  alldeles  själv.Fast de ska bli lite mörkare innan de är helt mogna.Men vem kan vänta så pass när de ju är lika goda nu.(Nästan)
Och då passar det ju bra med en bild på första blomman utslagen på karamellblomman.Den hade samma härligt röda färg även på insidan som utsidan
Vit Astilbe
Och bredvid den vita växer den här rosa fluffiga Astilben
Den här lilla lönnen har varit ett dåligt samvete för mej i flera år.Men så igår fick jag ett ryck nu ska den stackarn få lite bättre växtvilkor.Så fram med stora spaden och grävde upp den.Den har stått helt dold under en stor buske och inte fått något ljus.Och varje vinter så har haren naggat på den så den har blivit mindre och mindre.Måste säja att jag har varit förvånad att den orkat komma tillbaka varje vår.Nu får den stå i kruka ett tag så den får tid att återhämta sej.
En tårtros.
Och rik har man blivit .Titta bara så många Penningblad jag har.
Sen jag skrev det här inlägget har posten kommit med svar från Mälarsjukhuset.Och har fått ny tid igen i nästa vecka.Hoppas nu bara att provet de tog inte var bra och att de ska ta ett nytt.Kommer ihåg att de sa att om det visade på cancer så skulle svaret komma från kirurgen och om provet var misslyckat så skulle bröstenheten kalla igen.Och det var dom som svaret kom från.Så nu kommer jag att göra ett uppehåll här på bloggen känner att jag kommer ha så mycket andra tankar i mitt huvud.Och min kära make fyller 70 år i nästa vecka så han får min uppmärksamhet nu ett tag.Håll tummarna nu för mej.

4 kommentarer:

  1. Hej Gunsan!

    Du har så himla mycket fint som blommar hos dig nu! Och så snygga bilder du tar:-)
    Ja, inte har man orkat plocka så mysket ogräs, eller göra några andra stordåd heller på länge nu... tiden går och inget blir liksom gjort här när man bara pustar av värmen.
    Kul att du lagt till dig i ZONlistan, den växer så sakteliga. Skulle du kunna tänka dig att även länka tillbaks till den i din marginal, tro..? Det skulle glädja va toppen och få fler att hitta dit, ju fler som listar sig desto mer användbar blir den ju... Tänk på alla nya bloggare man kan hitta, bloggträffar som kan anordnas, trädgårdsresor som kan samordnas mm:-)

    Ha det gott, kramkram Hillevi

    SvaraRadera
  2. http://stocksundgarden.blogspot.com/2011/06/svenska-tradgardsbloggar-uppdelat-pa.html

    Glömde skicka med länken...

    SvaraRadera
  3. Astilben är vacker hos dig!Här är den inte utslagen än...
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Håller verkligen alla tummar och stortår för dig! För mig var det den nedre regionen som skulle kollas, men det var bara bra. Nu har jag ett par anhalter till, den första är hos mun & halsläkaren där jag ska kolla en blåsa i munnen som inte vill gå bort. Kan bli tal om operation.....inte kul!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.