Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 25 juli 2011

Nästan lite höst i luften idag.

Silveraxet sträcker sina spiror upp mot himlen.
När den här höstanemonen börjar blomma ja då känns det att sommaren är långt gången.
Den hör raringen tittade fram idag halvt gömd bland rosor och såpnejlikor.Färgen är så fin.Men jag har som vanligt inget namn.
Strålrudbeckia. )       Sitter här och skriver för att för att skjuta upp stunden då jag ska börja städa.Har bestämd att det ska göras idag.Och har börjat komma underfund med att det är mycket som jag måste hinna göra innan min operation .Kommer ju att bli ganska handikappad i veckor efteråt och beroende på om jag måste ha någon form av efterbehandling så kan det bli ett bestående försvagning av kraften i armen.Och då blir det svårt att sköta trädgården.Så jag har börjat försöka förbereda mej mentalt på att så kan bli fallet.Och det är inte det lättaste ska ni veta.Men det får bli som det blir.

4 kommentarer:

  1. ...att visst är det fruktansvärt när man får sådana där hemska besked, men min gubbe som fick beskedet blodcancer för över 15 år sen mår alldeles utmärkt! Nu för tiden så är det ju så att med hjälp av alla nya mediciner, behandlingar och operationer så går det ju oftast väldigt bra.
    Men det gäller för dig att ta det lugnt efter operationen och istället jobba på att stärka dig mentalt. Låt alltså trädgården växa igen och säg till dom som undrar att du har gått in för en ny stil; "vildvuxet och naturligt"!
    KRAM
    tänker på dig!
    Susie

    SvaraRadera
  2. Lite höst??? Jag sitter med fårskinnstofflorna på o fryser. Vill ha sol o värme min sista semestervecka:)
    Silveraxet är fint såhär års, min fick bo på framsidan efter ommöblering i rabatterna. Hoppas behandlingarna går bra nu, och ta det lugnt i trädgården så du har lite reserver kvar. mvh Helen

    SvaraRadera
  3. Ja tvi vad det är kallt. Har plockat fram mina raggsockar. Fryser! Ja du har ju en likadan daglilja som jag! Visst är den fin! Ska försöka ta reda på vad den heter! Hoppas du hittar nån som kan hjälpa dej med trädgården, under din behandlingstid. Hälsningar Christina

    SvaraRadera
  4. Visst är silveraxet fint nu, jag harockså en rugge som jag njuter av. :)

    Ha det bra, Kerstin

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.