Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 30 juli 2011

Rådjursjakt.

Härom kvällen vid så där niotiden så ropade Ronnie på mej och sa att du har besök av ett rådjur i trädgården.Då blev det fart på mej må ni tro då jag tidigare på dagen sett att Peacerosen hade fyra nya knoppar på gång och är det något rådjuren älskar så är det rosknoppar.Men som tur var hade nog den raringen inte varit så länge i trädgården innan jag fick fart på den ut.Attan om de ska börja komma in redan nu de brukar komma sedan i september.Får kolla så de inte kommer tillbaka.Satt även ut kuddar med blodmjöl och amoniak.luktar inte gott.Har stora knoppar i rosen som jag lyckades få sticklingar av att rota sej.Vill inte komma ut och se att dom är borta.
Den här Silverbusken står i samma rabatt som Peacerosen.Den syns lite till höger i bilden.Silverbusken är ner sågad i år då den hade växt på ett så tråkigt sätt.Bra långa veka grenar som hängde ut och skuggade allt för mycket.Roserna där har fått mer fart nu.Och blommat fint.Ska försöka hålla den i ett lite lagom format nu.
En klemates med små blommor som är otroligt rikblommande.Grenarna är översållade med knoppar nu.
Guldklint.Humlorna älskar den.
Klippstånd.Älskas av sniglarna.

2 kommentarer:

  1. Mmm, sniglar brukar gilla Klippstånds, men i år har de inte gett sig på min Klippstånd...än. Härligt frodigt du har det med den klättrande Klematisen, supersnyggt.//Helen

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får ha den vackra Peace-rosen ifred för rådjuren! Vilken fin klematis med så mycket blommor! Hos mig har några nävor blivit snigelfavoriter, bladen ser ut som såll!
    Ha en fin söndag!
    Margot

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.