Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 1 augusti 2011

Ett litet experiment.

Tänkte visa först vilken snäll man jag har.Han har lagt om plattorna utanför växthuset och rensat bort allt ogräs som slagit rot i mellanrummen.Så himla skönt att slippa krypa där och försöka få bort allt.
Så kommer vi till mitt experiment.Här växte det massor med daggkåpa och Engelsk vallmo som vid den här tiden på sommaren har börjat vissna och bli gul.Ser så skräpigt ut.Jag har tagit bort det mesta av det där och lagt på ny kompostjord.Det gjorde jag igår.Så idag när Ronnie började klippa gräs så fick jag för mej att lägga klippet ovanpå jorden och sedan kratta runt lite.Sen var jag och hämtade mer jord och strödde ut över klippet.Nu får det vara så där till nästa år då ska jag sätta lite nytt där.Började rensa två rabatter till  och där lade jag ut blöta tidningar och sedan gräsklipp på dom.hade tänkt att lägga på jord där med men ryggen skickade ut en varning (nu är det dags att sluta)Så jag är en lydig dam och gick och duschade i stället.Får lägga på jord en annan dag.

1 kommentar:

  1. Vad fiffigt...lycka till med lilla experimentet.
    Här är otroligt varmt idag...Får bli sjön sedan för ett dopp. Ha de gott Från Maria

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.