Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 10 augusti 2011

Hoppas på en regnfri dag i morgon

Då ska jag ta och plantera ut den här liljan och den på undre bilden.De har ju stått i en stor kruka sedan förra året.Och så har jag en kruka med fina plantor av rosa klockviva.Och flera krukor med tulpaner och hyasinter som jag har hittat platser till nu.När jag fått dom i jorden så har jag även Skäggört som ska ut.Ett par olika Gentianer som väntar på tur.Bäckanemon Rosa lavendel.Finns en hel del att pyssla med.Vill få det här gjort innan jag ska opereras.För sedan blir det nog till att ta det lilla lugna ett tag.Så nu vill jag ha bra väder ett tag fram över.Vill även hinna åka ut på landet och leta svamp.Åka och se på torpet som dottern har hyrt.Det är mycket jag vill de veckor som är kvar av Augusti

6 kommentarer:

  1. Å, vad härligt det är med blommande Liljor just nu. Här blommar en efter en och många knoppar finns kvar som ska blomma. Här regnar det idag, men jag hoppas på bättre väder imorron igen:)//Helen

    SvaraRadera
  2. Bäckanemonen vill jag gärna se bild av sen :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Underbara Liljor!
    Här blommar flera i krukorna sen köpet i våras, måste också plantera ner dom i rabatterna.
    Det regnar, det är kallt... nu vill jag ha sommaren tillbaka.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  4. Smukke blomster.
    Jeg håber også på en regnfri dag i morgen og gerne de næste 8 dage.

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig, vi får hoppas på en regnfri dag men tyvärr är det nog risk att det kommer några droppar idag också.

    Ha det bra, Kerstin

    SvaraRadera
  6. ...att det var jättefina liljor, doftar dom!?
    När ska du opereras? Jag håller både tummar och tår.
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.