Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 7 augusti 2011

Innesittarväder.

Jisses vad det regnar nu igen.På förmiddagen fick vi 20mm på 45minuter.Nu låter det som någon har vridigt på kranen för fullt igen.Fast vi behövde ha lite regn nu det var ganska torrt.Och har ni sett på mina julAmaryllis en av dom har en stor knopp på gång.Och alla tre har börjat växa igen.De har stått på hyllan under planteringsbordet utan något vatten,men nu har de bestämt att det är dags för lite fägring igen.Och jag bara tackar och tar emot.
Det var den här Fingerborgsblomman jag trodde skulle bli gul men den blev vit med stora bruna prickar ini.Tror jag gillar det ännu bättre.

6 kommentarer:

  1. Här regnar det också!! Men vi är ju vana! 30mm i natt! Nu är det jul igen eller!!!/Christina

    SvaraRadera
  2. Den var ju fin fingerborgsblomman!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Här öser det också ner,...välbehövligt ja, men tråkigt att behöva sitta inne.
    Tycker det är så trevligt med blommor som blommar vid "fel" årstid, fast egentligen är det ju inte fel....beror lite på hur man ser det där :)
    Ha det toppen!
    Camilla

    SvaraRadera
  4. Idag har regnovädret hittat hit. Krukor ligger omkullblåsta, innehållet ligger på backen.
    Det är länge sedan vi fick regn, rabatterna var torra och de flesta växterna slokade regält. Så nog var det välbehövligt med det behöver väl inte ta i så hårt.
    Snygg Fingerborgsblomma.
    Ha en härlig start på veckan!

    SvaraRadera
  5. Fina knoppar på amaryllisen.
    Tack för fröna de kom med posten idag, jag blev jätteglad.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja nu kommer det rejäla regnskurar titt som tätt. Just nu skiner solen så fint här....så får vi se vad dagen ger. Amaryllisen ser praktfull ut. Önskar dig en fin dag kram Maria

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.