Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 6 augusti 2011

Lite matnyttigt och lite ögongodis.

Börjar med lite söt för ögat att se på.Någon namnlös fetblads växt kanske duger.Tycker om färgen
Sedan kommer den ljust lila Drakmyntan.Även den har en färg som tilltalar mej mycket.Nu kunde jag inte få till bilderna som jag ville idag då jag inte kan böja mej på grund av en som jag tror muskelinflamation i musklerna runt höften.Vi har varit tre dagar på landet och någon dag där så sträckte jag mej riktigt ordentligt.och nu är det inte roligt ska jag säga.Att det kan göra så jäkla ont så vuxna människan börjar grina som en barunge när hon ska ner i TV fotöljen i går kväll.Har inte sovit så bra i natt då jag inte kunde ligga som jag ville .Kunde knappt vända mej i sängen.Ronnie har fått knalla upp och ner för att hämta smärtsillande och lite att dricka åt mej.Men som tur är så går det ju över om ett par dar.
Praktklocka.
Kokardblommster.
Så kommer vi till det matnyttiga.Den här Cilipepparen Sweet Banana ger verkligen en god skörd.Jag har plockat en hel del redan.
Så har det börjat om i jorgubbskrukan.Vi kommer snart att få nya gubbar till att smaska på.Gotti gott.

2 kommentarer:

  1. Ajdå, jobbigt med muskelinflamation, hoppas du blir snabbt bra! Vackra blommor och chilipepparn ser jättefin ut! Trevligt med remonterande jordgubbar, jag har också några sådana plantor!
    Ha en fin söndag!
    Margot

    SvaraRadera
  2. Drakmyntan är ju superfin, vet du om den finns i fler färger. Kokardblomster är bara ett måste, missade helt att så några i år:(//Helen

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.