Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 14 augusti 2011

Liten bit till på vägen.

Här har jag tagit bort två stora stånd med daggkåpa.Dom höll på att ta över hela rabatten med sina fröplantor som dyker upp över allt.Nu hade jag tröttnat för de frösår sej ju mitt i andra blommor också .Med tiden så kväver de ju dom andra.Nu får det vara tomt här till nästa år.Kommer säkert att dyka upp fler småplantor som ska bort.
Där krukan står nu var den första ruggen.
Bredvid Hostan stod den andra ruggen med Daggkåpa.Nu kan man se den här hostan i all sin prakt utan bladen och blommorna från daggkåpan hängande över mer en halva hostan.
Så fick jag se att en blomma slagit ut på Skuggliljan.Dom är så fina.
Ser ut som rosor men är pelargonblommor.Rococo
Nästan dold bland andra växter stod den här Clematisen och blommade om med några få klockor.Den blommar tidigt men brukar komma igen med ett andra flor på sensommaren.Alldeles bredvid blomman så finns fröbollar från vårens blomning.

2 kommentarer:

  1. Ja, ibland får man gå hårt åt sina växter när de vill ta överhand i rabatten. Det är ganska spännande att gå runt i trädgården, ofta hittar man någon växt som har gömt sig bakom en annan växt.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Har också flyttat mina Daggkåpor dom är lite för villiga att ta över.
    Den där Rococo ser ut som en ros i bloman,fin!
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.