Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 14 september 2011

12grader och hård vind.HÖST

Men det finns fortfarande blommor i trädgården som den här rosen tex.Tog den här bilden igår och det är många knoppar på gång.Vore kul om alla slog ut.
Även den vackra väldoftande damen Louise Odier blommar och sätter knopp .
Och här har jag en blomma som jag inte sett i något reportage från andra trädgårdar.Den påminner om Brudslöja men blomman är blålila och en aning större en brudslöjans.Har dragit  upp den från frö och om jag inte kommer ihåg helt fel så heter den Bergetternell.Den är så fin att sätta i buketter.Granfrun kallar den för urret för hon tycker den ser lite fluffig och urrig ut.
Jag köpte tre Amaryllis till jul och en har jag ju visat att den blommat nu igen.Och nu så är det dax för nummer två.Måste nog ta in den idag för vi har ju så svalt.
Lite goda jordgubbar kommer det med jämna mellanrum.Plockade en näve här om dan som jag delade med gubben min.
Silkesnävan Ballerina har även den kommit med nya blommor.Tycker den är så söt.
Blåfibblan blommar om för fullt.Tacksamma växter.
Och även Nattljuset lyser just nu i rabatten med en ny blomma.

7 kommentarer:

  1. Oj, vad mycket du har som fortfarande blommar. Här är nästan allt bara en enda våt sörja. Har bestämt att ta bort alla mina austin rosor, och plantera gammaldax rosor i stället. Austinrosorna är ju så fula i regnet, slår inte ut ordentligt utan ruttnar mest och bladen fulla av rost! Ha en bra dag i rusket. Hälsningar Christina

    SvaraRadera
  2. Blåfibblan var jättesöt, den ska jag skriva in i min "vill ha lista"! Eternellen var också fin, gillar färgen!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Mycket fint som blommar hos dig:)
    Men hösten kom alldeles för tidigt...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh vad jättefin den är blåfibblan!
    Många rosor är i blom hos mig oxå :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Urret var jättefin!-ja, allt det andra också. Ha en härlig hösthelg.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Många ljuvliga växter du visar!
    Kul med en snart blommande Amaryllis.

    Om du mailar mig din adress så skickar jag de få fröna som har blivit på Bergnävan - Erodium manescavii.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. ...att bilden på den röda rosen var helt otroligt fin! Både själva bilden, men naturligtvis också rosen!!
    Sen gillad jag "urret", den såg verkligen söt ut och så namnet förstås!!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.