Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 22 september 2011

Bra nyheter.

Titta så fint de här rosorna har klarat det myckna regnet som vi haft.dom pastellrosa är så himla söta.
Och den här Cyklamen som jag satt i uterummet gillar den lite svala miljön där inne och tackar med att blomma jättefint.
Gjutjärnskrukan som den står i har stått ute hela sommaren och börjar nu bli så där fint rostig som jag älskar.
Nu vet jag nästan vad som kommer hända framöver.Cancern hade inte spridit sej,Men dom hade hittat två tumörer i det borttagna området.Men jag har inte kunnat känna dom och det kunde inte läkaren heller när jag undersöktes.Och det är på en av dom tumörerna som efterbehandlingen hänger på.Den har dom inte fått resultatet av analysen på ännu.Den andra tumören kunde återfall stoppas med en tablett som jag skulle ta en av varje dag i 5 år+att det blir strålbehandling som jag måste åka till Eskelstuna och göra.Tror det var 4 dagar efter varandra i 6 veckor men jag kommer inte säkert ihåg.Det blev mycket information som skulle in i huvudet.Jag kommer i alla fall att bo på  deras hotell annars blir det svårt med bil i 3,5 timma varje dag.Jag kommer nog att åka buss ibland,för den här behandlingen kommer inte igång förren om två månader och då kanske vi har vinter vägar.Om nu den andra tumören inte går att behandla på samma vis så blir det även cellgifter.Och det vill jag bara inte,men har ju inte något annat att välja på.Det blir som sonen sa både hängslen och livrem för att jag ska vara på den säkra sidan.Och allt det här är ju för att jag ska slippa återfall.Den behandlingen ska göras först och i Nyköping och börjar först i Januari.Sen blir det strålning och tabletter.Kommer i så fall inte vara klar förren till nästa sommar känns det som.Men på Torsdag har jag telefontid med bröstsköterskan som kan ge mej besked om vad analysen av den andra tumören blev.Så nu blir det till att vänta igen.

8 kommentarer:

  1. Skönt att cancern inte hade spridit sig. Jag håller tummarna för att du får ett positivt besked av sköterskan på torsdag.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du har en tuff tid framför dig, det glädjande var ju ändå att cancern inte har spridit sig.
    Håller tummarna för att ditt samtal ska löpa ut väl.
    Önskar dig en riktig, riktigt fin dag!

    SvaraRadera
  3. Det blir tufft för dej i vinter, men tur att det inte hade spridit sej! Ha nu en riktigt bra dag./Christina

    SvaraRadera
  4. Jag kan trösta dig med att min gubbe började med cellgift,fortsatte med strålning (fick åka till Stockholm och bo på hotell där i veckorna under 4 veckor) och sen har han fått s.k. genterapi här i Visby. En ny typ av intravenös behandling som han först fick två gånger, därefter var 3:e månad i förebyggande syfte ett antal gånger. Och han mår som en prins efter 15 år!
    Så oroa dig inte, det låter så hemskt med dessa behandlingar och man orkar inte lyssna när dom berättar alla detaljer, men cancerforskningen går framåt - VARJE ÅR!
    MÅNGA KRAMAR
    Susie

    SvaraRadera
  5. Det måste vara jobbigt, hoppas att du får positiva besked och att du får känna dej någorlunda bra under behandlingen. Söta rosor och cyklamen är verkligen en favorit så här års!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Ta hand om dig!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Jobbigt med väntan och osäkeheten!
    En kämpig tid framöver innan du blir bättre.
    Positiva tankar och ta vara på dej
    Mariana

    SvaraRadera
  8. Så skönt att cancern inte hunnit sprida sig. Sen blir det ju en riktigt tuff tid för dig framöver. Man får väl ändå vara glad över att det finns behandling.
    Styrkekramar till dig!
    Christina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.