Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 16 september 2011

En solig dag med lite plock i växthuset

Vilken härlig dag.Sol och knallblå himmel.Flera streck med Tranor har trumpetat  här över.Eftermiddagen har jag pysslat i växthuset och plockat bort en del tomater som gjort sitt.Sen har jag ock maken burit in en massa krukor med växter som jag är rädd  om.De sa nämligen på vädret i går kväll att det skulle bli en kall natt med frost risk långt ner i landet
Tog mej en promenad på förmiddagen och hittade då den här Gardenian inne på ICA-hallen.Kunde inte motstå den.Doften är ju underbar.Såg att det är många knoppar nere bland bladen.
Nu kommer även den vita höst astern.
Och den här hängaren kom på posten idag har köpt den och nyckeln av en tjej på nätet.Visst är den läcker.
Ett par Fingerborgs blommor till som blommar.Dom här tycker jag så bra om för dom blir inte så höga .Knappt en meter.Då blir dom inte så känsliga för hårda vindar.Inte klokt vad fort dagarna går .Det var två veckor sedan min operation igår.Och då kom det kallelse till två läkare på onsdag.Besöken ligger efter varandra som tur är.Långt att åka ,tar minst 1,5 timma.Men så skönt att det gick så snabbt.Nu får jag besked om hur det står till och om det blir fler behandlingar.  

7 kommentarer:

  1. Vilken fin gardenia du har köpt! Sån har jag aldrig haft. Då får vi hålla tummarna på onsdag. Ha en riktigt bra helg med mycket sol./Christina

    SvaraRadera
  2. Härligt växthus du har - eller ska man säga lusthus!?
    Lycka till nu med läkarbesöken på onsdag. Det är faktiskt rätt skönt att få ett besked, eller hur?

    SvaraRadera
  3. Blommar din vita höstaster redan, det gör inte min.
    Så mysigt du har det i ditt växthus. Ja, inatt kan det visst bli frost ända ner i Småland. Vi får se.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åhh, vad mycket mys du har kvar i ditt växthus ännu. Det ser både inbjudande och härligt ut.
    Fina rostiga inköp, även Gardenian är fin.
    Önskar dig en Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Åh så mysigt och fint du har i växthuset!
    Lycka till med läkarbesöken!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin trädgårdsdag du haft och så trevligt du har i växthuset! I mitt är det en enda röra, ett 30tal pelargonkrukor, fuchsier, clivia mm evakuerades in där igår i väntan på sin "rätta" vinterplats. Och jag har massor med chileplantor o tomater kvar.....trångt och rörigt:(
    Håller tummarna på onsdag för dig och ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  7. Ser att du har blivit följare till min blogg. Kul! Du är varmt välkommen att följa Tiger i hans tassemarker!

    Trädgårdshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.