Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 9 september 2011

Gräs och lavendel

Rosa Lavendel.Sådde i vintras och nu kommer första plantan med en blomma.Och den är svagt rosa.Trodde inte riktigt på att den skulle bli det.Har satt ut 6 plantor sedan har jag ett par st som står på tillväxt.
Miscantusgräset svävar med sin vackra vippor högt upp i luften och skimrar  i lila,silver och lite vinrött.Snyggt.
Kommer inte ihåg namnet på det här gräset.Det är fint med sina skira vippor som vajar i vinden
Det har vitstrimmiga gräset missade haren i vintras.Alla andra knaprade han i sej.Trodde alla skulle vara döda i våras men som tur var så klarade sej alla.
Har glömt hur man stavar till det här rosnamnet.Swcenitssen.Så var det inte det ser jag men kommer inte på rätt stavning.

3 kommentarer:

  1. Vilka fina gräs du har. Själv planterade jag ett högt ett, men det åkte ur landet nästan lika fort. Men inte utan att lämna en massa avstickare i jorden så nu har jag gräs där i alla fall. Dum är man!!
    Hoppas du får en bra helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Det är väldans fint med gräs, däremot gillar jag inte den rosa lavendeln. Satte ett par sådana plantor i Stockholm och belv jätteledsen när dom blommade. Dom såg bara bleka och emliga ut, hade inte alls den starkt rosa färgen jag föreställt mig.
    Rosen heter Schnewiitchen - men du ska inte tro att jag kunde stava till det innan jag slog upp och kollade! *fniss*
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  3. Titta in hos mig, jag har något till dig.
    Kram!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.