Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 12 september 2011

Lite deppig idag

Man kanske skulle göra som den här snigeln .Bygga sej ett litet litet hus och sedan gå i ide hela långa vintern.Så trött man blir på detta eviga regnande.Tror jag har en deppardag idag .Inget känns så kul.Får försöka hitta på något uppiggande senare.Suck.Ser att det visst har blivit uppehåll ute en stund.Hoppas det blir en lång stund.Ska ta mej en smärt stillande tablett om en stund,så kanske allt blir bättre om jag inte har så ont.
Den här tossiga revsugan har börjat blomma nu när det nästan är höst.Har nog tagit fel på årstiden.Men det är kul för mej.
Hade en skördestund för ett par dagar sedan.Min chiliplanta har gett mej en god skörd.Rätt mycket kvar på plantan som inte är moget än.
Den lilla stick lingen från sonens koreanska Berberisbuske har fått rötter.Attan så glad jag blev.Hade en till men den dog.Så jag tog två nya och satte och än så länge är de så fina hoppas de tar sej.

9 kommentarer:

  1. Det var en bra skörd du fick av din chiliplanta. Jag har aldrig odlat det, men jag fick några frukter av en bloggvän som var på besök.
    Ja, det här regnandet är jobbigt. Hoppas du blir lite piggare framåt dagen, jobbigt med din värk också.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, humöret är inte på topp då det bara regnar och regnar, det är likadant här.
    Har varit ut en sväng och blev både glad och piggare då jag såg att det har börjat gro i Trilliumsådderna.
    Kul att Berberisens stickling har tagit sig.
    Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
  3. ja detta eviga regnande kan göra en deppig och har man ont så kan det inte heller lätta upp allt. Ta hand om dig nu och vila!!Måste nog gå och se hur mina chili ser ut :)
    ha det gott!!

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du känner dig bättre efter din operation. Har nu kikat runt på alla dina bedårande blomsterbilder Har ju missat en del här på bloggen. Jo tack min arm mycket bättre...blir trött i den när jag har pillat för mycket. Ett evigt regnande kan göra vem som lite deppig. Hoppas det lättar snart. Önskar dig en fin eftermiddag. Kram Maria

    SvaraRadera
  5. PS....en sådan fin välkomstbild har har gjort nu :) Kramis

    SvaraRadera
  6. Kan bara instämma.....inte lätt att hålla humöret uppe när det regnar var och varannan dag.
    Lika bra vi går i ide:)
    Men luften är varm och det är många växter som fortfarande blommar. I morse när jag gick ut för att hämta tidningen hade en jättevallmo slagit ut, det tror jag aldrig har hänt så här i september hos mig!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Det är inte bra att ha ont, man blir faktiskt väldigt trött av det. Jag hoppas verkligen du fått bra och verksamma smärtstillande tabletter utskrivna av din läkare. Och om det sen regnar hela tiden ovanpå det så blir ju inte ditt humör bättre, det kan man förstå!
    Själv mår jag hyfsat just nu, fast det väntar mig två operationer inom kort. Inga större grejor, men det är inte kul precis. Det ena är gallan och det andra är en polyp som sitter i ändtarmen. Det senare är jag dock glad för att bli av med, dess blödningar har oroat mig en massa.

    SvaraRadera
  8. Stackars dig, så tråkigt att du har ont. Hoppas att tabletterna hjälper! Roligt att sticklingen har tagit sig! Chilin ser verkligen fin ut!
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  9. Jeg kom lige forbi din blog.
    Hvor har du en smuk forside på din blog. Alle de smukke blomster. Man kan da næsten ikke blive andet end i godt humør, når man ser sådan en side, også selv om det bare regner og blæser.
    Gode billeder.
    Tak for kigget.
    God bedring.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.