Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 27 september 2011

Lökfrossa.

Fick mina efterlängtade lökar idag från Jennys frö & sånt.Tur att jag hade hållit ha begäret under kontroll så det blev lagom mycket för mej att gräva ner. Tror jag ska plantera den vita fyllda Tidlösan i min uppsnyggade tuftalåda.Hade en hård kamp igår med skator eller om det var kråkorna.De var i lådan och drog upp namnlapparna flera gånger.Plus att de plockade runt med några snäckor som jag har där.Och så har jag köpt Ramslök.Har så fint minne från bokskogarna utanför Basel där marken var täckt med blommande Ramslök.Underbart.Och så den botaniska vita tulpanen med blå mitt.Den hoppas jag mycket på.Och de nya rosa pärlhyasinterna som är så söta.Ska gå ut efter maten och bestämma var jag ska sätta allt

9 kommentarer:

  1. Den rosa pärlhyacinten är så söt. Väntar fortfarande på mina lökar. Men den som väntar på något gott........../Christina

    SvaraRadera
  2. Å du har hittat dom rosa Pearlhyasinterna. Har letat efter som men nej nej. Skall jag beställa hos Jennys frö & sånt kanske. Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Åh, den frossan skulle jag vilja varit med om:) Härliga lökar. Älskar den botaniska tulpanen!//Helen

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga val du gjort, skulle lätt kunna ha beställt alla sorterna. Så skönt att du mår bättre, härliga dagar att vara ute. Än har jag lite lökar kvar att plantera från Odla.nu och på torsdag kommer lökarna fram på Lidel. Inte alltid bilden stämmer med namnet men förra årets inköp kom upp till stora och fina tulpaner så det får bli en omgång i år också om det är fina sorter. Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt lökpaket du har fått med posten.
    Kommer att bli vackert till våren.
    Ska hålla koll i butikerna efter den rosa pärlhyacinten.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  6. Så mycket fint! Den vita fyllda tidlösan var riktigt läcker.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Den där rosa vill jag nog ha oxå!Får hålla utkik efter den.
    Den lilla vita tulpanen med blått i har jag oxå.
    KRAM från en snorig en!

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker tulpan med frasig kant! Supersöt!!

    Kram dottern!

    SvaraRadera
  9. Den där Tulipa `Oviedo´ såg väldigt snygg ut - typiskt nått jag skulle gilla!
    För att kunna kommentera var jag tvungen - trots att jag egentligen inte ville - att ladda ner Google Chrome. Så nu funkar det igen!
    Min operation gick jättebra, men nu väntar jag på cellprovssvar på polypen. Du vet ju hur det känns...inte trevligt. Men du mår bra nu!?

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.