Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 26 september 2011

Måndag och solen börjar komma fram.

Amarylisen blommar.Den andra som har tagit fel på årstiden.
Den vita klängrosen som dem här årstiden blir lite krämfärgad i mitten.Och idag var det fullt med små daggdroppar både på bladen och på rosen.
En söt liten självsådd vallmo.Ska ut och göra lite nytta ute om en stund.Tänkte börja med att tömma tuftalådan på jord och lökar som finns där.Det ser bedrövligt ut i lådan just nu.Och kanske det blir lite mer gjort sedan.Solen håller på att bryta genom molnen nu så det ser ut att kunna bli ännu en fin dag.

8 kommentarer:

  1. Det gör absolut inget om dom tar fel på årstiden om dom är så där vackra, eller hur!?

    SvaraRadera
  2. Nästan så man längtar till advent! Alltså när man ser amaryllisen. Hälsningar Christina

    SvaraRadera
  3. Ur led är tiden för amaryllisen!
    Men snart nog är det dags...tiden går ju så fort.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Du får njuta extra mycket av amaryllisen nu, till jul har man så många andra julblommor så man hinner inte riktigt njuta av alla.
    Skönt om du känner dig bättre nu så du kan börja lite smått i trädgården igen.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Amaryllisar som är SÅÅ vackra, gör inget att de blommar nu. man borde ha dem i blomning året runt....lyser upp lite inomhus.//Helen

    SvaraRadera
  6. Hoppas din trädgårdsdag i solen blev fin!
    Amaryllisen är lika fin året om. Häromdagen när jag skulle iväg på jobbet mötte jag en nyutslagen jättevallmo i rabatten.....den verkar också ha tappat bort tiden:)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  7. Härligt att det blommar så fint fortfarande. Du lär nog få vänta lite innan den fina halsduken kommer till användning. Puss från dottern!

    SvaraRadera
  8. Vilken fin amaryllis du har Gunsan - redan!
    Jag har just nu en som har fått blad????
    Nu gläds man åt det som ännu blommar. Din söta kornvallmo ser så söt ut!/Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.