Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 5 september 2011

Många växter blommar om nu.

Den här vita klockan är ett exempel på sådana växter som kommer med en andra blomning.Har även en blå kompis en bit ifrån.
Och den här clematisen har inte slutat blomma utan bara forsätter vecka efter vecka.
En ljung som kommit fram i torvblocken alldeles själv.Blommar så fint nu.
Mjölkklockorna både den blå och den ljust blåvita blommar om.
Och den har nävan som skulle var vit och blå men har blivit bara blå.Men så fin nu.

4 kommentarer:

  1. Visst är det mycke som blommar om det har jag oxå märkt av!Trevligt faktist.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Njae, här är det inte så mycket som blommar om - fast det kanske beror på att en del aldrig slutat. Som mina vita lupiner i en av pallkraqarna. Dom bara blommar och blommar!

    SvaraRadera
  3. Härligt med en andra blomning, hos mig blommar en och annan primula nu:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är härligt så länge det blommar. Jag får nog ta en tur i min trädgård och kolla. Det har varit lite dåligt med det på sistone. /Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.