Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 30 september 2011

Nästan sommar igen.

Nu har den slagit ut.Härligt.Fick fröer av Roland .Han med en exotisk trädgård som brukar visa bilder därifrån på Facebook.Har upp skrivet någonstans vad den heter men det är någon slags Lobelia.Perenn sådan.Tycker den är snygg i färgen.
Den här lilla runda rabatten har jag under Gullregnet.Hade ett tjockt lager sand där och runda stenar utlagda runt stammen.Men så för ett par dar sedan när jag fick mina lökar så tog jag bort alla stenar och Ronnie fraktade bort allt .Stenarna har jag plockat ut som kant vid en gångstig.Syns på nästa bild.Skulle gjort det här i går men satt inne och väntade på samtal från Mälarsjukhuset vilket inte kom förren kl halv sex.Och då fick jag veta att analysen av tumören var inte klar så jag får vänta till nästa vecka på besked. Som ni ser så har jag satt nät runt redan men när jag kom ut idag och skulle sätta ut lite frösådder där så hade det varit något djur och bökar runt,Som tur var så hade jag nät för där jag planterade lökarna  annars hade väl de legat upprivna.Men nu har jag satt två sorters Gentiana vita och blå.Och så hade jag några plantor rosa lavendel kvar.Och då fick dom plats här.
Här kom alla stenarna till användning.

3 kommentarer:

  1. Så synd att du måste vänta längre på besked! Det är alltid jobbigt, man vill ju veta så snart som möjligt! Försök att njuta av den sommarvärme vi har just, det kanske är sommarens sista suck.
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du för att du tittar in till mig o 'önskar krya på'när du själv har så jobbigt!
    Trevlig Helg o KRAMAR från mig!

    SvaraRadera
  3. Det är för jäkligt rent ut sagt att du får vänta ytterligare en vecka - det är ju rena tortyren!
    Den där lobelian var väldans snygg och förmodligen väldigt ovanlig!?

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.