Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 3 september 2011

Nu är jag tillbaka.

Jaha då sitter man här igen och knappar in lite bilder och text.Operationen gick jättebra.Behövde inte sitta och vänta i kön mer en ca 40 minuter.Vilket var skönt då jag började bli lite nervös.men måste säga att jag var lite stolt över mej själv att jag hela tiden kunde hålla nerverna i styr så pass länge.Och så underbart fint man blir bemött av alla läkare och sköterskor.Viken härlig sjukvård vi har trots allt.Efter uppvaket blev jag överförd till patienthotellet där jag fick eget rum med toa och dusch.Och jag hade TV på väggen och säng som jag kunde höja och sänka lite hur som jag ville ha det.Även där var personalen toppen.Man kunde fråga dom om allt och fick svar.Men det kommer att ta ett tag innan man vänjer sej vid den nya bilden man nu ser i spegeln.Inte så vackert men jag är tacksam för den tiden jag får leva extra när jag nu fått bort den sjuka biten av mej.Men nog om det.
Marie och jag var ju till Ulriksdal och Zeta förra veckan.Och oj så mycket fint vi såg.Jag köpte än hel del med mej hem och gjorde en lite höstlik plantering i en stor kruka.Uliriksdal hade så fina och välskötta plantor till bra pris.Samma växter var betydligt mycke dyrare på Zeta.Alunroten kostade 39kr hos Ulriksdal och 69kr hos Zeta. 
En sådan fetbladsväxt fick följa med mej hem.Den med gulvita blad.
Den här missade jag namnet på.
Vit klockljung
Och även den här glömde jag kolla namnet på.
Men den här heter Blackberry Jam.Läcker
Key Lime Pie.Snygg tillsammans med de andra i krukan.
Echinacea Merinque Solhatt fylld.Vit/gul
Vad jag ångrar att jag inte köpte den här Hbiskusen på Zeta. Den var så jäkla snygg.Men den kanske finns nästa år med.

8 kommentarer:

  1. Så skönt för dig att operationen är avklarad och att allt gick bra. Nu får du ta det lite lugnt ett tag och njuta av din trädgård. Roligt att få läsa dina inlägg här på bloggen igen.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fint att du är tillbaka och allt har gått bra.
    Njut av din trädgård!
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att det gått bra!

    SvaraRadera
  4. Heucheror är underbara i alla varianter! Solhatten blev jag väldigt förtjust i, undrar bara öevr härdigheten? Gott att du är vid god vigör och tillbaka!

    SvaraRadera
  5. ÅÅ så skönt att höra att allt har gått bra,Ta det nu lungt och njut av din trädgård.
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  6. Härligt att höra att operationen gick bra, det är ju det viktigaste!Och bra att du blev ompysslad på rätt sätt efteråt!
    Det är nog så att när man verkligen behöver riktigt bra vård, då finns den där.
    Var själv på sjukan i Visby för en mycket obehaglig undersökning, men läkaren var jättegullig och gjorde att det inte kändes så otrevligt och nu ska han operera mig också. Känns bra. Det är bara en mindre operation, men jag ska sövas fast sen får jag åka hem dagen efter. Nyputsad och fräsch! *fniss*

    SvaraRadera
  7. Underbart att höra att operationen gick bra, det är fantastiskt vilken bra sjukvård vi har när man verkligen behöver hjälp! Duktiga läkare och sjukvårdspersonal är guld värda! Fina växter du hittade, otroligt så många vackra heucheror det finns!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  8. Vad härligt att höra att operationen har gått bra. Vad modig du varit! Och vilken lättnad att bli vänligt bemött och väl omhändertagen.

    Så mycket vackert du visar, jag bara njuter! Och vilken inspiration man får på Zetas...

    Varmkram!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.