Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 23 september 2011

Underbar fredag med sol.

Prakttryn tycker det är sommar igen och kommer med ett andra blomsterflor.Och inte mej emot.Får den så gärna.Annars så ser det ganska trist ut i trädgården nu.Måste skaffa fler senblommande växter till nästa år.Såg en bild hos någon med en kant av låga Astrar och Kärleksört som blommade i starka röda toner .Det var så fint.Kanske något man borde satsa på.Får ha den bilden i huvudet till våren och inte bara sköpa växter som blommar just när man är där.
Auriklen Sword är ju på bra blomhumör inne i växthuset.Tycker den är läcker.
En till som gillar vädret så pass att den blommar om.Tror växterna känner att jag behöver lite uppmuntran just nu.Och jag fick klartecken om att det var ok med lite lätt trädgårdsarbete.Får se nu i helgen om det kan bli lite ogräsrensning,men det attans såret och huden runomkring är så ömt att röra för mycket på armen svider och bränner.

3 kommentarer:

  1. Här skiner osså solen men det blåser lite. Har inte varit ute än, men ska ta lite frisk luft om en stund och komma på andra tankar. Var på återbesök igår och när de lossar tejpen så flödar det ut vätska från högerbröstet:( Och inte bara det....fick tillbaka läkarutlåtandet från FK, så nu kanske jag blir utan pengar osså...fy fabian...inte vad som behövs nu kan jag säga:( Ha nu en trevlig helg! Kramizzzz

    SvaraRadera
  2. Trevligt då växter får för sig att blomma en gång till under hösten. Väldigt vacker Aurikel.
    Ta nu väl hand om dig och vila under helgen, ogräs hinner du plocka sen.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Njut i solen o vila!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.