Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 10 september 2011

Utmärkelse

Vilken bra början på den här dagen.Annelie på bloggen  Skaparglädje har skickat en utmärkelse till mej .Så roligt att det var just hon som skickade den då jag läser hennes blogg med stor behållning.Det är en så lagom blandning av det som intresserar mej.Trädgård,handarbete och mat.Sen ska man besvara fem frågor om sej själv och sedan skicka utmärkelsen vidare till fem andra bloggar med mindre än 100 följare.

Fråga1 .Varför började jag blogga.
Det började med att jag gick med i pelargonsällskapet och att jag sedan köpte mej ny symaskin och en broderimaskin.Letade på nätet efter andra med liknande intressen .Och hittade massor med roliga bloggar.Så först blev det mest om det jag sydde och sedan efter något år så böt jag blogg och började med den som jag har nu och som mest handlar om trädgård.Men det kommer ju med lite annat.

Fråga 2Vilka bloggar läser jag helst.Ja det blir allt trädgårdsbloggar och några med blandat innehåll.


Fråga 3.Favoritfärger.Mina är vitt rosa grön.

Fråga 4.Favoritfilmer.Oj det har jag många men en som fastnat i mitt minne är Terminalen med Tom Hanks.En underbarfilm.Och Broarna i Madisen Caunty med Clintan Och Meryl Streep.Och många många fler.

Fråga 5.Vilka länder drömmer jag om att besöka.Australien skulle jag vilja se. Nya Zeeland för naturen.
  1. Och så till de fem bloggarna som jag valt ut        
  2. http://tradgardsdesign.blogspot.com/
  3. www.blomsterbo.blogspot.com



www.drommenomentradgard.blogspot.com
 www.helenstradgardsplatt.blogspot.com
www.sy-lena.blogspot.com



Jag har vart en tur in till min dotter idag och handlat lite.Ja inte bara jag min goa gubbe var ju med.och idag var det inte Marie som var i affären utan vårt barnbarn Och Maries dotter Cecilia.Jag köpte klockan på bilden och lyktan som står bredvid+lite ljus och två jättesöt knoppar som jag ska sätta på ett skåp i vardagsrummet.Hon hade fått hem massor med fina saker nu.Så det är väl tur att jag inte har körkort för då blev det nog många besök.Hoppas ni har lika mysigt väder som vi och ha en skön helg.


8 kommentarer:

  1. Hoppas du fick lite rabatt också, hihi..... Fint med klockan hos dig. Skulle kunna tänka mig en också. Får nog beställa fler då de var superfina! Puss och kram Mu

    SvaraRadera
  2. Vad menar du med att inte vara i affären när vi kommer och hälsar på.Skämt åsido det var så roligt att få krama om Cecilia lite.Fin dotter du har.Kramar.

    SvaraRadera
  3. Kul när man hittar så fina saker!
    Såg i ditt förra inlägg att du också har det fina gräset med vinröda vippor som jag också köpt.
    trevlig kväll

    SvaraRadera
  4. Roligt att du tog emot utmärkelsen från mig, nu vet jag lite mer om dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det jag gillade allra bäst av grejorna i fönstret var glaset, ett helt fantastiskt tjusigt glas!
    Jag är lite av en glasfan, alltså jag gillar glas i alla former men mest kanske konstglas.

    SvaraRadera
  6. Åh jag fastnade för klockan direkt jättefin!
    Vi har samma favorit film ser jag den är bara så bra!Har sett den mer än en gång om man säger så :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Vill tacka för att du tänkte på min blogg.
    Ha en trevlig fortsättning på helgen.
    Mariana

    SvaraRadera
  8. Tack för utmärkelsen! Jag återkommer på min blogg med svaren! Så fina grejor du köpte!
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.