Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 8 oktober 2011

En liten titt tillbaka på trädgårdsåret

Nu när man inte har massor med blommor i trädgården så fick jag för mej att gå tillbaka och titta på gamla bilder.Och så kan man minnas hur det var just när den blomman fotograferades.Börjar med tulpaner som blommar ganska tidigt.Den här rosa färgen är så läcker.Sen är det en Kameliablomma.Och av bakgrunden förstår jag att det är fotat sedan Kamelian fått komma upp ur källaren på sin sommar vistelse.Den måste jag bära ner i källaren idag för natten som kommer skulle bli riktigt kall och inatt var det bara 3-4grader.efter Kamelian så kommer en bild på Tigerviol,men den tror jag är sen 2010.Men den rosa Vallmon är nog bilden från i år och sedan sista bilden är den vita Sköldpaddsörten.Nu ska jag gå ner i källaren och diska alla tomatkrukorna och vatten behållarna.Och när det är gjort blir det till att göra plats för dom växter som ska övervintra under lampan  och i lite värme.Önskar alla en trevlig helg.

6 kommentarer:

  1. Visst är det kul att titta på bilder från sommaren och ibland tänker man javisstja jag har ju den också:) Jag har ju inget jag plockar in , emn en hel del krukor att diska upp.
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är roligt att titta tillbaka och minnas med hjälp av bilder.Kram

    SvaraRadera
  3. Hej,
    vinterförvarar du kamelian kallt och ljust?
    Och ute på sommaren? Jag är ny på kamelia och nu står den i växthuset.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh du har en rosa Camelia det drömmer jag om :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Åh den där sköldpaddsörten måste jag bara ha tag i. Den är ju så fin.
    Hoppas du har en bra helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  6. Det var ju en bra idé - alltså att visa sina gamla bilder från våren. Man blir väldigt inspirerad att sätta sig ner och planera om sina rabatter i trädgården också!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.