Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 11 oktober 2011

Forsättning följer..

En bra dag idag.Har fått kallelse till mälarsjukhuset den 17 November för att träffa en läkare och sedan ska jag samma dag göra inprovningar för var strålningen ska sättas på kroppen.Sedan stod det att trolig början på strålningen blir 30 november.Tänk det verkar som att jag kanske kommer vara klar till nyår som jag hoppades.

Detta om detta.Som ni ser så har jag forsatt med ännu en tillbaka blick.Börjar med den rosa liljan som jag hade i kruka i källaren och satt sedan i uterummet så den blommade väldigt tidigt.Hade även en vit som kom ett par veckor senare.Nu har jag planterat dom ute.


Sedan kommer det bilder på flera för året nya tulpanerDen mörkt röda heter Uncle TomDen polkafärgade är Carnval de Nice Piontulpan.Sedan en som jag inte har kvar namnet på .


Den vackra Magnolian som jag är lite osäker på namnet.Köpte den på Blomsterlandet och på namnlappen stod det praktmagnolia.Men om den verkligen bara heter så är osäkert.
Nästa bild är på Gulltörteln.Bildar så fina runda kuddar.Sedan en namnlös rosa tulpan som jag är mycket glad i.Nästa bild är Oncle Tom igen.Det var allt för den här gången.Hälsar ännu en ny följare välkommen till min blogg.Så himla kul att det finns några som gillar det jag visar och skriver.Läser med stor glädje era kommentarer.

3 kommentarer:

  1. Lite hopp om vår när du visar dina bilder.
    Tänk den där clematisen du kan tro att jag ångrar mig...har dessutom satt den på 2 ställen...inte bra alls!Tur ändå att jag tycker den är fin annars vore det ännu värre.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Förstår att du är glad i din trädgård med alla fina växter. Lycka till med behandlingen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fantastiska växter och bilder. En sann fröjd för ögat. Lycka till nu också med din behandling. Kramar Maria...PS tack för din goa kommentarer hos mig..♥

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.