Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 21 oktober 2011

Fotografering i skymningen

Fick för mej att gå ut i trädgården med kameran för att se om det fanns något att ta en bild på.Det verkar som det kommer att bli ännu en kall natt.I morse var allt vitt av frost.Tänkte att det kanske är kört imorgon.Hittade mycket mer en jag trodde det fanns kvar av blommande växter.Det här är klängrosen White Night.Har flera knoppar men jag tror inte dom kommer slå ut.

Och tänk att luktärten som jag satt i rosen portalen blommar så här fint fortfarandeTrodde inte att de klarade den temp som vi haft nu om nätterna.
Och den här gula rosen hade sällskap av ganska många utslagna blommor.Den här var vackrast
I skydd av den stora paradisbusken stod den här sötnosen och var så fin.
Till och med den Engelska Vallmon lyser med sina små solar till blommor både här och där i trädgården.
Strålrudbekian har jag på två ställen .Den här står mycket skuggigare en den andra som har slutat blomma.Men den här är ju fortfarande jättefin.
Och det här är en av dom Fingerborgs blommorna som jag sådde i våras.Hoppas dom kommer igen nästa år för de blev så lagom höga.
Den här rosen är så blomvillig så.Sätter massor med knoppar på varje gren.Den blir inte hög men breder gärna ut sej åt sidorna.Jättesöta blommor.

Det här blev nog bland de sista bilderna från trägården i år.kommer kanske lite vinterbilder sedan.Känns bra nu för jag har kommit igång med höststädningen ganska bra,fast det är mycket kvar att göra ännu.Trevlig helg alla bloggvänner.

6 kommentarer:

  1. Ja, visst känns det som man vill fota allt som finns kvar så man kan hålla fast vid trädgården lite, lite till. Halva vintern sitter jag nog och kollar på sommarens bilder, brukar kännas bra framför brasan! (:D Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Oj vad det blommar hos dig fortfarande! Jag har haft domherrarna på besök vid fågelbordet idag och då brukar det vara snöväder i antågande....
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Så mycket blomster i din trädgård fortfarande, gäller att passa på och njuta, snart är det över för denna gång.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fina trädgårdsbilder i skymningen!Mycke som blommar även hos dig ser jag.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint du hittade att fotografera. Jag älskar att fota i skymningen eller mörkret, det blir så fina färger då.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag kan inte låta bli att tycka synd om de där sista rosknopparna som man vet inte kommer att slå ut...... de har kämpat för att komma till världen och så får de inte slutföra sitt uppdrag. Undra om man kan ta in knoppen och den slår ut inne? Tror jag skall prova :)
    ha en skön söndag ♥

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.