Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 10 oktober 2011

Framförhållning och bakåt tittar.

Har burit in en del trädgårdspynt idag .Har en del betong saker och en hel del av mina rostiga stöd och kronor fick komma in i växthuset för vinterförvaring.Vill inte att de ska rosta söder alldeles.Forsätter med att visa bilder från början på trädgårdsåret.Sockblomman var fin i år.
Och de här små lysande gula tulpanerna fick jag ha i fred för rådjuren.Lyser verkligen upp i rabatterna.
Auriculasen stod i växthuset därför så kom den igång tidigt
Och den här Lewisian kom med hem från mässan.
Det gjorde även den här Mossfloxen.Färgen är så läcker.
Även den här Auriculasen stod i växthuset.Visst är det läckert med pudret som blir på en del.

3 kommentarer:

  1. Alltid trevligt att 'sumera' trädgårdsåret!
    Den sista aurikeln är ljuvlig!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Så herlig å ta en oppsummering:)En flott blomster-sommer du viser...legger meg til som følger hos deg...om det er ok??
    Vekommen til Hagerommet mitt:))

    SvaraRadera
  3. Summering.. Kanske man skulle göra ;) Härligt. Kram/Fia.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.